vrijdag 17 juni 2011

Vaderdag: zelf een papieren draagtasje maken

Een paar maanden geleden was het bij onze jongste zoon Luuk Juffendag op de Peuterspeelzaal.
Hij had een mooi boek uitgekozen voor de juffies, zodat zij alle kindjes nog heel lang konden voorlezen.
Het boek moest natuurlijk wel mooi ingepakt worden, en het idee was om een draagtasje te gaan maken, waar hij dan weer op kon verven.
Na wat gesnuffel via Google op het internet, kwam ik een leuke link tegen waar je makkelijk en snel een draagtas kon maken van een krant. En uiteindelijk was dit het resultaat.
De juffen op zijn school waren er erg blij mee, en ze vroegen me hou ik de tas in elkaar gemaakt had samen met Luuk natuurlijk.
Nu kon ik deze link toen nog wel vinden en heb het aan de juffen gegeven, maar nu dus helemaal niet meer, maar ik heb wel een alternatief gevonden: tutorial Draagtasje van een krant.. Alleen is het hier gelijmd, wat wel een mooier afgewerkt geheel geeft dan met nietjes, zoals wij het hadden gedaan.

En wat blijkt nou: Luuk kwam gisteren thuis met een kadootje voor vaderdag, en ze hadden allemaal zo'n tasje gemaakt op school met een mooie tekening erin.


Is dat nou niet leuk?

Wat hebben jullie gemaakt voor vaderdag of waar kwam je kind mee thuis van school?
Ben benieuwd,



Geen opmerkingen: