dinsdag 27 maart 2012

Kado voor juf

Morgen is het meester- en juffendag op school. Tijd om een creatief kadootje te verzinnen voor de meester en juf van mijn 2 jongens, wat ook nog eens leuk is om samen met de jongens te doen.
De oudste wilde een plantje geven, dus dat was zo gelukt, een leuk hanggroeizakje en 2 zakjes zaadjes om basilicum en peterselie te zaaien. ("meer hoeft niet hoor mam ;), zo is het goed")
Met de jongste ging ik koekjes bakken en dat moet natuurlijk leuk ingepakt!
Wil je ook aan de slag? Moeilijk is het niet, foto spreekt waarschijnlijk wel voor zich, maar toch een kleine "tutorial".
Benodigdheden:
* Koekjesmix, te koop in de supermarkt, uitsteekvorm hart en een oven :)
* "Schrijfstiften" voor versiering op de koekjes, ik gebruikte die van Oetker
* Tafelloper van papier, prikkertjes van windmolens, weckpot, witte briefkaarten, allen van de Hema
* Touw of elastiek
* Pen, schaar, perforator, plakstift, evt. papiersnijder

Terwijl de koekjes bakken, maken we vast de labels....

En hierboven gebruikte ik de verkeerde lijm, ik kon mijn plakstift nergens vinden. Toch gevonden en pietluttig als ik ben, heb ik later een nieuw label gemaakt...
 En dan...
(En even "off-the-record": Oudste zoon vond het stiekem wel even leuk om zijn jongste broertje te helpen hoor :))
Laat de versieringen even goed uitharden..
Knip het papier bovenop eventueel nog wat bij tot het naar je zin is..


Veel plezier met het maken van een kadootje voor de juf, vaak hoeft het niet moeilijk te zijn, maar toch leuk, als je maar een idee hebt!
Wat heb jij gemaakt voor en met je kinderen voor de juf of meester? Leuk weer als inspiratie voor mij!



5 opmerkingen:

Elizabeth zei

wat een schattig kadootje. Echt leuk om te krijgen volgens mij. en misschien nog wel leuker om te geven. groetjes Elizabeth

Kris zei

Super leuk!

En wat ik heb gemaakt? Nog nooit wat! Ik krijg wel heel veel! Want ik ben zelf juf!

Wat leuk is en wat ik onthouden heb: zelfgebakken cake (die we vervolgens met de klas gingen delen :)) - een zak chips die helemaal versierd was (want juf houdt van chips) etc. zelf gemaakte/versierde cadeaus zijn het leukst! Met van die dure gekochte cadeaus voel ik me altijd ongemakkelijk :)

MeMaree zei

Ik ben het helemaal eens met Kris. Deze cadeautjes zijn het leukst om te krijgen. Ook al begrijp ik best dat sommige moeders het gewoon te druk hebben om zoiets te regelen. Het ziet er erg gezellig uit!
Groetjes,
Maria

Bij Saab zei

Bedankt voor jullie reacties! Juf was er heel blij mee..
Het is net wat jullie zeggen, ik vind het ook leuk om wat zelf te maken met de kinderen.. Het is tenslotte hun juf :), en ze hebben er plezier in. Maar aan de andere kant moet je ook tijd hebben, en die hebben we inderdaad niet altijd. Maar dit was een snel en leuk kadootje om te maken!
En Kris, dat zijn ook leuke ideeen!
Groet van Saab :)

Anoniem zei

Leuk idee zeg! Ik heb laatst voor mijn schoonzusje die juf is zelf een stempel gemaakt. Het wat zo een succes, dat ik ze nu op verzoek voor anderen maak. Ben je handig teken dan je ontwerp op linoleum, met een guts snijd je het ontwerp uit tot een stempel.
Ben je minder handig, of heb je hier geen tijd voor, dan maak ik er graag een voor u!

https://www.etsy.com/listing/120868702/gepersonaliseerde-stempel