vrijdag 20 januari 2012

Project van een uurtje

Een snel blogberichtje, want ik moet zo werken tot vanavond laat. De jongens van mij gaan naar oma (hun papa is varen), en nu dacht ik vanochtend: ik wil ze toch even een knuffel geven als ze naar bed gaan.
Gisteren had ik een bloes van mijzelf verknipt ,omdat ik het model niet leuk vond en daar had ik nog een stukje stof van over. Zonde om weg te gooien natuurlijk, dus ben ik vanochtend snel achter de naaimachine gekropen om ze toch nog een knuffel te geven vanavond. En dit is het resultaat:

Alletwee een knuffel met op de achterkant een hartje en een kus van mam :).
De afwerking is niet het allernetst, maar daar ging het me nu niet om, jammer dat ik hun gezichtjes niet kan zien wanneer ze de knuffel op hun bed vinden.

Wil je nu ook zoiets zelf maken? Komt ie:
 Benodigdheden
  • Restje stof in een lange lap (afmeting is afhankelijk van wat je hebt liggen)
  • Vilt
  • Vulling voor knuffel.
  • Eventueel lint, borduurgaren
  • Naaimachine (Met de hand kan ook heel goed hoor)
In elkaar zetten
  • Knip van vilt de vorm van de ogen, mond en eventueel een hartje voor op de achterkant
  • Zet met borduurgaren een tekst op het hartje
  • Bepaal de plaatsen waar ogen, mond en hartje moeten komen en zet met een zigzagsteek op de naaimachine of met de hand vast.
  • Speld eventueel 2 stukjes lint onderin vast, let op dat je ze op de juiste manier plaatst.
  • Vouw nu de lap met de goede kanten op elkaar en naai rondom dicht, laat een opening over om te vullen.
  • Opvullen en opening dichtnaaien, en klaar ben je!
Afhankelijk van de tijd die je hebt en de aanwezige spullen in je kast, kan je het zo mooi of eenvoudig maken hoe jij het zelf wilt. (Misschien ook leuk zoiets voor Valentijnsdag?)  Het gaat hier vooral om het gebaar!

Fijn weekend!

**Update 21-01-12; ze waren er heel erg blij mee!**

Geen opmerkingen: